E-mail
do mnie: romuald65@wp.pl
Jeśli
czegoś nie wiesz, nie rozumiesz - skontaktuj się ze mną,
wysyłając maila lub na grupie. Pozdrawiam
- R. Rosiński
Link
do e-podręcznika: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Nowe-slowa-na-start-4/#p=236
UWAGA! Od 4 maja przechodzimy na Classrooma. Szczegóły na
grupie.
Tydzień 7.
1. lekcja 1.
27.04
Temat: Co jest tematem fragmentu "Pana Tadeusza"?
1. Przeczytaj tekst : "Pan
Tadeusz", Fragment, nasz podręcznik, str. 159-160.
2. Naucz się pięknie czytać ten tekst.
3. Przepisz w zeszycie i dokończ zdanie Tematem fragmentu "Pana
Tedeusza" jest opis .... .
Telefon do przyjaciela: chmury,
obłoki, Polska...
2. lekcja 2
29.04 Temat: Szególna rola określeń we
fragmencie "Pana Tadeusza".
1. Uważnie przeczytaj fragment
"Pana Tadeusza", str. 159, 160.
2. Przepisz do zeszytu i uzupełnij tabelę - ćwiczenie 5, str.
160.
3. Krótko odpowiedz na pytania zawarte w ćw. 6, str. 160.
Wykorzystaj wskazówkę zawartą w tym ćwiczeniu.
Tydzień 6.
lekcja 1.
20.04 Temat: Jak rozpoznać
orzeczenie i podmiot?
1. Podmiot to wykonawca albo "główny bohater" zdania. Orzeczenie
to czynność lub stan.
Janek
(podmiot) pisze (orzeczenie)
długi list. Obraz (podmiot)
wisi (orzeczenie) obok
szafy.
Podmiot to najczęściej rzeczownik
w mianowniku, a orzeczenie to czasownik
w formie osobowej.
2. Uważnie przeczytaj nową wiadomość o orzeczeniu i podmiocie w
naszym podręczniku, strona 281.
3. Rozwiąż zabawny test:
https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,794aa6-podmiot_orzeczenie,p,2.html#quiz
4. Wykonaj ćwiczenie 2, strona 281 z
naszego podręcznika. Przepisz ten krótki tekst jak najladniej do
zeszytu. Podkreśl jedną linią podmiot, dwiema liniami -
orzeczenie.
lekcja 2.
22.04 Temat:
Kim był Adam Mickiewicz?
1. Przeczytaj teksty o Adamie
Mickiewiczu ze str. 158 (nasz podręcznik).
2. Ułóż w zeszycie 5 pytań i odpowiedzi na te pytania
dotyczących informacji o Adamie Mickiewiczu. Pytania i
odpowiedzi powinny być pełne, zawierające podmiot i orzeczenie.
Np. Kim był Adam Mickiewicz?
Adam Mickiewicz był poetą.
3. W każdej odpowiedzi
podkreśl podmiot (jedna linia) i orzeczenie (dwie linie).
lekcja 3.
24.04. Temat: Dialog jako źródło
informacji.
1. Zadanie bardzo
proste i krótkie. Ćwiczenie 5, strona 131, nasz "Zeszyt
ćwiczeń".
Po prostu przeczytaj
dialog i odpowiedz jak potrafisz na zamieszczone niżej 3
konkretne pytania.
Przypominam o lekturze!
Tydzień
5.
lekcja 1.
15.04 Temat: Redagujemy opis
postaci.
1. Powtórz
zadania podane na lekcję z 6 kwietnia
(temat brzmiał : Jak
opisać postać?).
2. Napisz
w zeszycie opis
wybranej przez Ciebie postaci. Minimum 15 linijek. Bez
ośmieszania i informacji mogących doprowadzić do obrazy.
3. Uważnie sprawdź,
czy tekst nie zawiera "wielbłądów". Waga 3!
lekcja 2 17.04
Temat: Doskonalimy umiejętność pisania na komputerze.
1. Jeśli
nie masz edytora tekstowego w komputerze, ściągnij
z internetu.
Musi Ci pomóc dorosły,
ponieważ możesz przy okazji ściągnąć niepotrzebne programy.
Edytorem może być Word (MS Office, dowolny rocznik). Ale Word
jest drogi, więc warto zamiast niego użyć edytora np. z
Libreoffice lub Openoffice. Po ściągnięciu edytora przeskanuj
komputer antywirusem.
2. Uważnie
i starannie przepisz Twój opis postaci
na komputerze. Postaraj się ustawić czcionkę na Times
New Roman 12. Prześlij
mi ten plik w ciagu tygodnia (romuald65@wp.pl).
Na razie nie mam wymagań co do ustawień akapitu,
dzielenia wyrazów, justowania tekstu, numerowania stron. To w
przyszłości - ale także jest bardzo łatwe, więc warto się
pobawić. W internecie jest wiele filmików i stron na temat
pisania na komputerze, ale trzeba znaleźć odpowiedni do edytora.
Na lekcji będę czekał na Wasze
pytania i odpowiadał na nie.
tydzień
4.
lekcja 1. 6 kwietnia
Temat: Jak opisać postać?
1. Uważnie przeczytaj tekst
"Jak opisać postać" (podręcznik "Nowe słowa na start, str. 92). Powtarzamy!
2.
Zapoznaj się informacjami na stronie www.
http://koloredaktorow.blogspot.com/2016/11/opis-postaci-wskazowki.html
3. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3 ze strony 93. Powtarzamy!
lekcja 2 8 kwietnia Temat: Opis
postaci.
1. Jeszcze raz uważnie
przeczytaj tekst o Beacie na stronie 92. Zwróć uwagę, że opis to
przedstawienie wyglądu i zawiera co najmniej 5 akapitów: przedstawienie postaci
(imię, nazwisko, ogólny adres, szkoła, itp.), ogólny
wygląd (wzrost, włosy, oczy, itp.), ubiór
(styl sportowy, dżinsy, kolorowa bluza, itp.), zachowanie
(sposób mówienia, gestykulacja, itp.), Twoja ocena tej
postaci (miła, chętnie pomaga, towrzyska itp.) Było!
2. Opisz w zeszycie wybraną przez Ciebie postać. Dwie moje
uwagi: 1. Nie wolno zapisać ani jednej cechy negatywnej. 2
Minimum 15 linijek. Powodzenia.
Jeśli macie pytania, problemy,
zawsze możecie do mnie dzwonić i mailować (godz. 8-17).
Szanowni Uczniowie! Wasz wychowawca
życzy Wam zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt.
tydzień
3.
lekcja 1. 30 marca 2020 r. Temat:
Piszemy streszczenie.
1. Zadanie wykonaj w zeszycie. Znasz tekst "O szewczyku" (podręcznik
"Nowe słowa na start", str. 232,). Tekst znajdziesz również w
e-podręczniku. Ułożyłeś już plan zdarzeń.
Przeczytaj ponownie tekst. Napisz streszczenie.
Streszczenie to zwięzłe przedstawienie zdarzeń. Nie może zawierać
opinii i dliaogów. Krótkie zdania. Tylko konkretne, najważniejsze
zdarzenia, kolejność tych zdarzeń naturalna.
lekcja 2. 1 kwietnia 2020
r. Temat: Doskonalimy technikę czytania.
Doskonalimy technikę czytania.
1. Wybierz dowolny tekst - ok. 20 linijek. Naucz się pięknie czytać.
Pamiętaj, że oceniamy:
a) dykcję, czyli wyraźną wymowę,
b) głośność,
c) tempo,
d) wyrażenie uczuć - przestrzegnie znaków przestankowych.
Przeczytaj tekst komuś starszemu. We wtorek poczytasz na
Messengerze.
lekcja 3. 3 kwietnia 2020 r.
Temat: Użycie wielkiej litery.
1. Uważnie i pięknie przepisz do zeszytu tekst (szczególnie uważaj
na wielkie litery):
Latem nad Morzem Bałtyckim i w Górach Świętokrzyskich można spotkać
wielu Europejczyków, Azjatów, Niemców, Rosjan, Anglików,
Pomorzan. Polska graniczy z Niemcami, Czechami, Słowacją,
Ukrainą. Białorusią. Litwą i Rosją. Bardzo spodobały mi się książki:
"W pustyni i w puszczy", "Księga dżungli", Tajemniczy ogród".
Chłopcy chętnie czytają czasopisma "Młody Technik" oraz Wiadomości
Wędkarskie". Janek Kowalski, Zosia Malinowska i Ania Złotowska
pojechali na wycieczkę do Bydgoszczy.
2. Wypisz wyrazy w formie występującej w tekście:
a) nazwy geograficzne: .......................................,
b) nazwy mieszkańców: .......................................,
c) tytuły książek:
..................................................,
d) tytuły czasopism: ............................................,
e) imiona:
.............................................................,
f) nazwiska:
..........................................................
Tydzień 2
środa 1. Ogłaszam Klasowy Konkurs
Baśni. Poczuj się Autorem. Napisz baśń. Niie ma ograniczeń.
Baśń prześlij mailem do mnie. Może być zdjęcie wersji papierowej
albo dowolny plik tekstowy (Word, Openoffice, Libreoffice, Wordpad,
Notatnik). Liczą się: atrakcyjność treści, interesujący dialog,
opisy, siła wyobraźni.
Baśnie już omawialiśmy. Informacje masz w podręczniku, zeszycie oraz
kliknij
tu.
piątek 2. Części mowy – ćwiczenia
utrwalające. Skopiuj, wklej do jakiegoś pliku tekstowego u
Ciebie i wykonaj ćwiczenia.
1. Na stronie internetowej
pisupisu.pl
znajdziesz interaktywne gry, dzięki którym powtórzysz wiadomości o
częściach mowy. Poniżej widzisz link do tej strony. Gdy ją
otworzysz, z lewej strony widzisz zakładki do ćwiczeń:
Przysłówek czy przymiotnik? h
ttp://pisupisu.pl/3/slowne-zabawy/przyslowek-czy-przymiotnik
Obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=onUk2wDSye0
2. Po powtórzeniu wiadomości rozwiążcie test.
Zadania można wydrukować i wkleić do zeszytu albo przepisać.
Części mowy – ćwiczenia utrwalające.
1. W podanym zdaniu nazwij wszystkie części mowy:
Delikatna stokrotka uważnie patrzyła na tulipany.
delikatna ........................................
stokrotka ........................................
uważnie ........................................
patrzyła ........................................
na .......................................
tulipany ………………..
2. Odmień przez przypadki rzeczownik „stokrotka” w
liczbie pojedynczej i mnogiej, zapisz pytania przypadków.
l.
poj.
l. mn.
M ……………………………………….. …………………………………………
D. ……………………………………….. …………………………………………
C. ………………………………………. …………………………………………
B. ………………………………………. ……………………………………….
N. ………………………………………. ……………………………………….
Msc. ……………………………………
……………………………………….
W.
…………………………………….
………………………………………..
Tydzień 1
1.
Przeczytaj tekst Oskara Kolberga pt. "O szewczyku" – zamieszczony
w podręczniku "Nowe słowa na start", str.232. Ułóż plan zdarzeń,
używając tylko równoważników zdań (6-10). Piszemy w swoim zeszycie
do j. polskiego.
2.
Wykonaj ćwiczenie 4, str. 109, "Zeszyt ćwiczeń". Polecenie zaczyna
się: "Wyobraź sobie, że Twój kolega przebywa z rodzicami za
granicą. Napisz list, w którym opowiesz, co działo się ostatnio w
Waszej klasie". Pisz w "Zeszycie ćwiczeń" lub w swoim zeszycie.
3.
Czytaj systematycznie lekturę. Wypisz w zeszycie domowym: miejsce
akcji, czas akcji, imiona i nazwiska bohaterów.Naucz się W 6-10
zdaniach pojedynczych przedstawić swoje uczucia po przeczytaniu
tej lektury.
Link
do e-podręcznika języka polskiego kl. 4 „Nowe słowa na start”.
Jeżeli nie masz ćwiczeń, zadanie wykonaj w zeszycie. Link do
zdjęcia strony z zeszytu ćwiczeń: link
link
do e-podręcznika:
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Nowe-slowa-na-start-4/#p=236